In this talk, researcher Keisha Siriboe shares insightful learning behaviours that parents, educators, and concerned adults can apply within their lives as well as in the lives of children. Drawing from global education policy trends and her own research, she advocates for more parent-child reading aloud to promote parent-child bonding as well as effective literacy development. Keisha Siriboe is a researcher focusing on early childhood literacy, parent education, access and equity issues within Hong Kong. Her research won an outstanding publication award from the American Educational Research Association. In Hong Kong, she provides parent-child early literacy programs through her social enterprise, Stories of Us, and has established a long-term social service children’s program at St. Barnabas Society with the Graduate House, University of Hong Kong (HKU). Globally, she works with the Word Educational Research Association, Organization for Economic Cooperation and Development, and the American Educational Research Association to cultivate student leadership within educational research and policy development. She is currently a doctoral candidate studying English-language education at the HKU, and in 2014, she was the first African-American to graduate from Beijing Normal University with a master’s degree in comparative education. This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community. Learn more at https://www.ted.com/tedx
Conférence TED : Pourquoi nous devrions tous recommencer à lire à voix haute à nos enfants
Dans cette présentation, la chercheuse Keisha Siriboe partage des réflexions intéressantes sur les comportements d’apprentissage que les parents, les enseignants et les adultes concernés peuvent adopter dans leur propre vie et dans celle des enfants. En s’appuyant sur les tendances mondiales en matière de politique éducative ainsi que sur ses propres recherches, elle plaide pour davantage de lectures à voix haute entre parents et enfants afin de renforcer les liens familiaux et de favoriser le développement des compétences en lecture.
Keisha Siriboe est chercheuse spécialisée dans la littératie chez les jeunes enfants, la formation des parents et les questions d’accès et d’équité à Hong Kong. Ses travaux ont reçu un prix de publication remarquable de l’American Educational Research Association. À Hong Kong, elle propose des programmes de lecture parent-enfant par le biais de son entreprise sociale Stories of Us, et a mis en place un programme durable pour les enfants au sein de la St. Barnabas Society, en collaboration avec le Graduate House de l’Université de Hong Kong (HKU).
Au niveau international, elle collabore avec la World Educational Research Association, l’Organisation de coopération et de développement économiques (OCDE) et l’American Educational Research Association pour encourager le leadership étudiant dans la recherche et les politiques éducatives. Elle prépare actuellement un doctorat en enseignement de l’anglais à la HKU et, en 2014, elle est devenue la première Afro-Américaine diplômée de l’Université Normale de Pékin avec un master en éducation comparée.
Cette conférence a été donnée lors d’un événement TEDx, organisé indépendamment par une communauté locale, mais suivant le format des conférences TED.
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